Pozovite nas: 060 6055 855 office@menar.rs

Pripremna faza – POJAM I KOMPLEMENTI BROJEVA OD 1 DO 100 

Početna faza se primenjuje za najmlađe polaznike. Cilj pripremne faze jeste da se najmlađi polaznici upoznaju sa pojmom broja i nauče zakonitosti koje važe za brojeve od 1 do 100 (komplementarnost brojeva).

Prva faza – UPOTREBA  ABAKUSA

Abakus faza traje tokom početnih nivoa, na kojima se upotrebljava abakus, drevna  računaljka, poznata kao preteča današnjih računara. Deca, finom motorikom, pomoću po dva prsta leve i desne ruke pomeraju kuglice abakusa, čime, zapravo, izvode konkretne računske operacije   (sabiranje, oduzimanje, množenje i deljenje).

U ovoj fazi težište učenja je na finoj motorici i čulnim nadražajima (dodir, vid i sluh). Učeći na abakusu, deca aktiviraju svoja čula jer vremenom počinju da vizuelizuju kuglice koje vide (vizuelno), prateći reči učitelja (slušanje) da bi preduzeli konkretnu radnju, te pomeranjem kuglica abakusa (dodir) dobili tačan odgovor. Tokom opisanog postupka odigrava se intenzivni moždani proces. Dečiji prstići su stalno u pokretu dodirujući kuglice, čime se aktiviraju taktilni nadražaji koji deluju u mozgu, značajno povećavajući broj neuronskih veza (sinapsi).Pošto se računske operacije izvode prstima obe ruke, dolazi do aktiviranja obe moždane hemisfere, što dovodi do povećanja kognitivnih kapaciteta dece. Zato se sa pravom može reći da logičke operacije na abakusu predstavljaju pravu moždanu gimnastiku, nešto poput čučnjeva ili sklekova za mozak!

Druga faza – MENTALNA ARITMETIKA I VIZUELIZACIJA

Faza mentalne aritmetike počinje tokom viših nivoa na kojima se prestaje sa fizičkom upotrebom abakusa i deca uče da računaju napamet, zamišljajući abakus i računske operacije na njemu. Priliko ovakvog računanja, može se primetiti da deca i dalje pomeraju prste kao da su im abakusi i dalje u rukama. Međutim, oni su savladali posebne “ kompjuterske veštine ” (multi-tasking). Ovu sposobnost deca su razvila zahvaljujući desnoj hemisferi mozga, odgovornoj za maštu, fotografsko pamćenje i kreativnost. Ove kognitivne radnje izvode se kroz igru, zabavne zadatke i obaveznu relaksaciju. Razvojem ovih važnih sposobnosti u ranom periodu, dete će obezbediti kvalitetniji pristup životu i efikasno se pripremiti za kasnije najzahtevnije poslovne i emotivne izazove.