Pozovite nas: 060 6055 855 office@menar.rs

NOVO - PROGRAM EFIKASNOG UČENJA ZA DECU OD 9-16 GODINA

Prva asocijacija na pojam “učenje” u većini slučajeva kod dece je - dosada i napor. Deca već u drugom razredu Osnovne škole počinju da razvijaju uverenje da učenje predstavlja obavezu. Uglavnom roditelj mora da nadgleda i tera dete da uči, uvodeći nagrade u vidu korišćenja telefona i da pribegava različitim strategijama za motivaciju deteta.
Razlog leži u pogrešnom pristupu ka samom procesu učenja i uglavnom takav pristup tradicionalnog učenja bez praktične upotrebe dovodi do podsticanja različitih smetnji poput poremećaja pažnje, disleksije, straha od javnog nastupa, niskog samopouzdanja, neusredsređenosti kod deteta i nemogućnosti da se dete fokusira, isplanira i istraje u zadacima koje treba da obavi.
U mladom dobu dete razvija veštine koje će koristiti i u odraslom dobu prenoseći ih na sve životne situacije, a ne samo na odnos ka učenju za školu. Iz tog razloga je od izuzetnog značaja da dete usvoji pravilne navike što ranije. Naš mozak uči kroz iskustvo. Ono što mi treba da uradimo jeste da učenje prilagodimo prirodnom načinu usvajanja podataka. Učenje predstavlja kompleksan proces koji ima svoje korake:
1. ČITANJE materijala zarad informisanja o podacima koje treba da usvojimo.
2. ORGANIZACIJA tih podataka o kojima smo se informisali.
3. PAMĆENJE i pronalaženje upotrebne vrednosti podataka kojim baratamo.
Ovo su neophodni koraci za proces učenja bilo kog gradiva koji će povećati kod deteta motivaciju za učenjem, tako što će dete na svoj način naučiti i usvojiti podatke, a kasnije će ih se lakše setiti i povezati. Program Efikasno učenje obuhvata sve pomenute tehnike i veštine koje dete na kursu usvaja na dinamičan način, odmah upotrebljavajući usvojene tehnike na svojoj literaturi - što u školi, što u svakodnevnici. Program je organizovan tako da se na svakom času obnavlja 40% prethodno usvojenih tehnika, a uči 60% novih koje se nadovezuju. Tokom svakog časa dete usvaja ponešto iz različitih oblasti, što nudi jedan dinamičan i kreativan pristup usvajanju tehnika učenja. Za razliku od kurseva na kojima dete prvo mora da nauči i savlada sve tehnike učenja, program Efikasnog učenja podstiče osamostaljivanje deteta s jedne strane, a sa druge obezbeđuje da dete na kvalitetniji način iskoristi svoje slobodno vreme.

Brzo čitanje

Brzo čitanje

Neki od izazova prilikom tradicionalnog čitanja su pad koncentracije (dešava se da čitajući shvatimo da su nam misli odlutale na pola stranice i da se nismo ni koncentrisali na čitanje, pa moramo da se vraćamo i ponovo pročitamo već pročitano), predugo vreme čitanja (izgovaramo reči u sebi - subvokalizacija - dok čitamo,…

Saznaj više
Organizacija – Mape uma

Organizacija – Mape uma

Tokom čitanja razvijamo naviku pravljenja beležaka, a te beleške bi trebalo da budu organizovane na način koji je najprirodniji našem mozgu da zapamti i usvoji. Mentalne mape predstavljaju sistem ogranizacije bilo kog gradiva i odgovara nam iz dva razloga: 1. Deduktivno razmišljanje - od celine ka detaljima. Mi percepiramo svet…

Saznaj više
Pamćenje (Tehnike pamćenja)

Pamćenje (Tehnike pamćenja)

Tehnike pamćenja se baziraju na pravljenju asocijacija za konkretne i apstraktne pojmove, i mogućnost učenika da bilo koji pojam predstavi kroz sliku ili zvuk. To čini bazu za svaku tehniku pamćenja kojima bismo se bavili, samim tim prvobitno radimo na širenju moždanih kapaciteta svakog učenika i na podsticanju kreativnog, openminded,…

Saznaj više