
Neki od izazova prilikom tradicionalnog čitanja su pad koncentracije (dešava se da čitajući shvatimo da su nam misli odlutale na pola stranice i da se nismo ni koncentrisali na čitanje, pa moramo da se vraćamo i ponovo pročitamo već pročitano), predugo vreme čitanja (izgovaramo reči u sebi – subvokalizacija – dok čitamo, a mozak može mnogo više informacija da primi za vreme koje mu je potrebno da ih zapravo naglas izgovori. Zbog subvokalizacije nam je potrebno više vremena da pročitamo određeni pasus, što stvara otpor ka čitanju), zaboravljanje pročitanog ili bitnih podataka poput godina, brojeva, imena i slično (mozak pamti priču, sliku, zvuk – u principu ono što podrazumevamo pod funkcijama desne hemisfere. Ukoliko ne zastanemo tokom čitanja, ne napravimo asocijaciju ili belešku, mozak će preleteti podatke kojima se bavi leva hemisfera i baziraće se na pamćenju priče oko njih), bol u očima nakon dužeg čitanja.
Trening Brzo Čitanje predstavlja skup veština i tehnika koje olakšavaju našem mozgu da određen tekst pročita mnogo brže, a da u isto vreme zadrži razumevanje kao pre treninga, čak i da ga poboljša, što proveravamo testiranjima tokom celog trajanja kursa. Za starije na samom treningu radimo vežbe za poboljšanje funkcija mozga i očiju, učimo kako da selektujemo bitno od nebitnog i da tokom samog čitanja u pravilnim vremenskim razmacima pravimo beleške od pročitanog. Ispravljamo nepravilnosti nastale tradicionalnim čitanjem, tako da dete nakon kursa mnogo brže čita sa istim razumevanjem, a u isto vreme nema problem sa koncentracijom i ima pravilne navike i volju za čitanjem bilo koje literature. Sa mlađim polaznicima krećemo od učenja slova i povezivanjem glasova sa kratkim rečima kroz asocijacije i slike, stvarajući savršenu bazu za dalje korake veštine čitanja. Unapred sprečavamo nepravilnosti koje mogu nastati tradicionalnom metodom čitanja i pažljivo odabranim vežbama razvijamo mikromotoriku, fokus, pažnju i veštinu prepoznavanja reči kao slike, nasuprot sricanju u sebi. Dete nakon kursa ume da prepozna slova i čita skupove glasova, pažnja i fokus su mu na visokom nivou i poseduje savršenu bazu za dalje napredovanje u veštini čitanja.